maandag 5 september 2011

Nog 41 dagen: Eikels


Schema: Duurloop tempo 1, 30 min.
Invulling: 146 bpm in 32:50 over 5,7 km (10,3 km/h)
Muziek: Mika - Life in Cartoon Motion

Met de 28 kilometer non-stop van gisteren heb ik mijn all-time afstandsrecord neergezet. Yippie! Daar moet ik de komende weken nog een paar keer overheen. Jauks…

Het valt nog mee met de stijfheid; strekken doet toch wonderen. Maar mijn eerste honderd meter hardloopgang vandaag leek voor de verbaasde wandelaars eerder een komieke act dan een soepele tijgersprint.

Her en der weer stortbuien, het is een kwestie van tactisch plannen van het juiste tijdstip in dit seizoen. In het bos is het al weken herfst. Op de bospaden begint het bovenin te ritselen, en dan ploffen de eikels als Tripolitaans vreugdevuur om me heen. Ik vermoed dat een twintig meter versnelde eikel een bult op de hersenpan oplevert ter grootte van een derde hersenhelft. Voordat dat gebeurt, en om toch eens wat beetje rendement uit m’n studie te halen, graaf ik al lopend emgeha = nhalfemvekwadraat uit de grijze brei, waaruit blijkt dat de snelheid bij impact 20 m/s bedraagt. Au.

Maar dan komen de kastanjebomen. Het ritselen klinkt dreigender, alsof een wild zwijn zich opmaakt voor het bestormen van de euvele voorbijganger. Mao had China vol kastanjes moeten zetten. De knal waarmee een kastanje achter je rug landt is overtuigend genoeg om een grote sprong voorwaarts te maken. Hardlopen onder vuur. Dit voelt echt als bootcamp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten