vrijdag 23 september 2011

Nog 23 dagen: Kuddegedrag

Schema: Rustdag
Invulling: Spoedklus in Eindhoven (deadline met het team gehaald)
Muziek: A Flock of Seagulls – A Flock of Seagulls

We zijn een dravende kudde op weg naar de finish. Onschuldige individuen, maar als groep verpletterend. Dat een enkeling zich in bochten wringt om een lange afstand af te leggen is niet verbazend. Geen persoonlijke afwijking is ons nog vreemd. De Reichstag nabouwen in lucifers, alle postzegels van Takatukaland verzamelen of per kikker de Andes over – alles is al een keer gedaan, en meestal was die ene keer voor het nut van de wereld al ruim voldoende.

Als de massa zich eraan overgeeft dan moet het wel bereikbaar zijn, hoe vreemd het ook lijkt. Broeken waar een decimeter onderbroek bovenuit steekt. Piercings in delen waar je geen edelstaal verwacht. Øntbijt bij de meubelgigant.

Maar hardlopen? Masochisme op gympies. Voortdurend door je pijngrens. Bij het trainen denk ik onderweg altijd ergens wel dat ik het niet ga halen. Ik heb meestal ongelijk. Dus of het lichaam faalt of het ego kraakt. Elke wedstrijd houd ik mezelf vloekend voor dat dit echt de allerlaatste keer is. Tot nu toe niet aan gehouden. Kruimelend zelfbeeld.

In Amsterdam starten straks 15.000 marathonlopers en nog eens 15.000 op de halve marathon, uit 81 landen. Ik kan me niet voorstellen dat het stiekem een internationale conventie op hol geslagen halve garen is. U wel, ja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten