zaterdag 24 september 2011

Nog 22 dagen: Brugdag

Schema: Duurloop tempo 2, 50 min.
Invulling: 157 bpm in 49:51 over 9,7 km (11,7 km/h)
Muziek: The Who - Tommy

Het is een prachtige namiddag. Het blijkt dus dat onze aarde nog steeds om een zon draait. Indiaanse warmte is neergedaald. De grote rode bol zinkt uiteindelijk dromerig weg in het silhouet van het naburige kerkdorp.

Uitrusten van een drukke week, en geestelijk voorbereiden op de Grootste & Zwaarste trainingsafstand morgen: 32 km. Versterker aan. Volume op. Meebrullen. De opdrijvende akkoordenschema’s raken de ziel van mijn muziek. Ik zie en voel het; het raakt me. Geneest me.

De afstand van vandaag begon stroef, maar hoe verder ik kwam hoe minder ik erover hoefde na te denken. In de snelste oefentijd tot nu toe, met relatief weinig inspanning. Volgende week zondag wil ik de 10 km Bredase singelloop gaan doen; het past prima in m’n schema. Ik mik op een nieuw PR in 48 minuten maximaal; 12,5 km/h, 7% sneller dan vandaag.  Is dat te doen? Zowel ouder als sneller worden?

Ik neem die brug wel wanneer ik er ben. Vast behapbaarder dan de langste brug ter wereld;  met 42,5 km overtreft de Chinese Quindao Haiwanbrug de marathon. Eerst morgen overleven. Er is volle zon voorspeld; onvoorstelbaar na de hel van vorige week, dus vroeg uit de veren. Slaap lekker allemaal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten