zondag 11 september 2011

Nog 35 dagen: Intercity

Schema: Duurloop tempo 1, 80 min.
Invulling: 155 bpm in 1:30:20 over 16,5 km (11,0 km/h)
Muziek: Gerry Rafferty – City to City

Geen rondje in het park op zondagochtend. Lunchdate in de volgende stad. Dus vroeg op, ontbijt laten bezinken, route bekeken en in een rechte lijn erheen, hopend op een lift terug.

De kortste route volgt grotendeels het intercityspoor. Eerst een paar kilometer stad en rijksweg voor m’n quotum fijnstof. Dan door dorpjes, over bospaden en langs weidevelden naast het spoor. Bellen rinkelen, slagbomen dalen, auto’s wachten en daar kom ik kdeng-kdeng in ritmische tred voorbij. "I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train, yeah. Look at me, I'm going somewhere." Uw spontane suggestie van een overdosis pretpillen laat ik geheel ter rekening van de heer Hammond.

Eerder dan verwacht ben ik in de buurt. Google moet nodig z’n satelliet weer eens deze kant op sturen. Een laatste spurt door de wijk en buiten adem bel ik aan. De bejaarde dame die het raam open zwaait heeft duidelijk nog niet gerekend op een hijger op dit tijdstip van de dag. Sorry, verkeerde straat. Stelletje koppiepeestarchitecten.

Uiteindelijk lunch bereikt. Spelletjes gespeeld. En jawel, thuis gebracht. Een ontspannende invulling van het weekeinde. Nog zeven weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten