donderdag 13 oktober 2011

Nog 3 dagen: Laatste ronde

Schema: Duurloop tempo 1, 30 min.
Invulling: 150 bpm in 28:18 over 5,6 km (11,9 km/h)
Muziek: Earth, Wind & Fire – Last Days And Times

Rust voor lijf en leden deze laatste dagen. Met dit half uurtje ‘duurloop’ zonder noemenswaardige inspanning is het trainingsschema compleet afgewerkt, en is het verder pasta stouwen en aftellen geblazen. O ja, en vervolgens eventjes doen waar ik de afgelopen maanden in hart en ziel naartoe geleefd heb.

En dan? Het zwarte gat… Ik ken lopers die na hun 1e marathon zo gesloopt waren, geestelijk en lichamelijk, dat ze hun renschoenen definitief aan de wilgen hingen. Begrijpelijk. In een vorig leven hobbelde ik elke week een rondje van een paar km. Op een donkere nacht wilde ik iets verder, en nog iets verder, en toen wilde ik niet meer afhaken, en uiteindelijk rondde ik zowaar de vijftien kilometer van de centrumring. Knock-out. En zo tot het gaatje gegaan, dat ik pas 25 jaar later opnieuw de sneakers zou aanrijgen. Erg zonde als dat nu weer zou gebeuren.

Het verschil met toen is dat ik me nu iets degelijker heb voorbereid. De onbezonnen overmoed heeft deels plaatsgemaakt voor krakend karakter. Kijken of dat scheelt.

In ieder geval heb ik m’n agenda alvast ingekleurd met wedstrijden waar ik nu nog naar uitkijk om deze weer te gaan lopen. Eind deze maand de halve marathon in het natuurgebied bij Etten-Leur, om te zien of ik na twee weken alweer een langere afstand kan en wil bewegen. Medio november de Nijmeegse Zevenheuvelenloop, om de zes (!) heuvels aldaar opnieuw te beproeven. In januari Egmond, voor een frisse hap zand, wind, sneeuw en golven. En in maart Zandvoort, waar de inspannende rencocktail over racecircuit, strand en dorpsstraten de ideale tegenhanger vormt van het ontspannende kroeglopen.

Daarna de marathon van Rotterdam? Hahaha. Haha. Ha. Wie weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten