zaterdag 15 oktober 2011

Nog 1 dag: Klaar voor de start?

Schema: Loslopen, 15 min.
Invulling: 147 bpm in 18:31 over 3,8 km (12,3 km/h)
Muziek: Whitesnake – Ready And Willin’ 

Toeval moet je niet aan het toeval overlaten; niet krijgen, maar halen. Waar de reputatie van de Fyra nog steeds solide gebaseerd is op de combinatie van te vol en te laat zijn, is het gevaarlijk om deze trage kogeltrein verantwoordelijk te maken voor de executie van mijn meesterplanning. Ik durf het niet aan. Een half uur om mezelf uit de bus te wurmen, de Sporthallen Zuid zien te vinden, het goede startnummer op te halen tussen tienduizenden, met de bon op zoek naar de t-shirtstand met dezelfde tienduizenden, omkleden, opspelden, aangorden, inschakelen, naar het stadion, kleding afgeven samen met de al bekend ogende medetienduizenden, en dan op zoek naar startvak D voordat om 9:15 de deuren sluiten? No way, ik was vermoedelijk niet verder gekomen dan de Sporthallen Noord. Als de trein op tijd was.

Daarom gisteren een vrije dag genomen en in alle rust een retourtje Amsterdam gedaan om alle spullen op te halen en de sfeer te proeven. Een gezellige drukte in alle talen rondom het stadion, er binnenin nog uitgestorven:


Mooie voorpret, maar als de organisatie de materialen gewoon zou opsturen zoals bij elke andere wedstrijd (en veiligheidsspelden zou bijvoegen), dan zou dat een hoop onnodige stress en milieubelasting schelen.

Het is spectaculair lekker loopweer deze dagen, dat voorspelt veel goeds voor morgen. Vandaag al om kwart over negen het loslooprondje gedaan om de starttemperatuur te testen. Brr, 2 graden in korte broek en een enkel shirtje. Maar met wat zon en weinig wind toch ok. Ik ben er klaar voor. Elke meter die ik morgen achter me laat, is de stap vooruit voor mijn eigen toekomst.


Nou, daar gaan we dan. Succes allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten