zaterdag 20 augustus 2011

Nog 57 dagen: Waarom???

Weekend! En rustdag. Even afkoelen en bijtanken met Ali B op de achtergrond. Vragen in mijn hoofd. Waarom loopt een mens hard? Waarom denk ik dat ik over 8 weken een dikke 42 kilometer moet gaan rennen, in navolging van de Griekse ijlbode die de overwinning bij Marathon meldde aan Athene? De soldaat bezweek na het overbrengen van zijn boodschap, het lijkt me geen goed voorbeeld. Er zijn natuurlijk betere inzichten over looptechniek, 2500 jaar later, zoals het dragen van een dryfit shirtje in plaats van een wapenuitrusting, maar toch. En voor het verzenden van berichten hebben we nu de gsm. 

Dus welke boodschap wil ik overbrengen? Aan wie? Ten koste van wat? De komende weken vertel ik hier over het lopen en de ideeën die dat oplevert. Over loopschema’s, willekeurige dingen die me onderweg invallen en de stappen op weg naar Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten