zondag 28 augustus 2011

Nog 49 dagen: IJsje

Schema: Duurloop tempo 1, 23 km
Invulling: 149 bpm in 2:30:59 over 25,0 km (9,9 km/h)
Muziek: Toto - IV

2000 kilocalorieën in het Brabantse land achtergelaten. Daar kunnen weer 18 pilsjes tegenover staan, maar in dit geval een halve liter sportdrank, een glas cola, drie koekjes, een bak aardbeien en aanzwellende eetlust.

Met bewolking, 17 graden en een aardige wind uitermate goede condities. Mijn eigen conditie hield het vandaag ook goed met maar drie dipjes. Eentje halverwege, toen ik dacht dat ik moe werd (ferme taal gesproken), eentje na twee uur toen m'n tempo op een sjokkende & shockende 8,4 km/h belandde bij oplopende hartslag (de sportdrank aangesproken) en eentje toen de ijswinkel, waar ik mezelf vlakbij huis wilde belonen, gesloten bleek (laatste stukje gewandeld om af te koelen).

Net als de vorige duurlopen mik ik in de planning van een rondje om 10% extra te lopen. Als het mee zit, is het een mooie opsteker. Als het tegen zit, kan ik het laatste deel afsnijden om op norm te eindigen. Kan dat ook bij de marathon zelf? En staat er ter motivatie een Italiaanse ijscowagen bij de finish? Alsjeblieft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten