maandag 1 januari 2018

Nieuwe alternatieven

Een voornemen is pas goed zodra het is uitgevoerd, de rest is afstel. Waarvan akte: vandaag de eerste wedstrijd van het jaar gedaan op de Nieuwjaarsloop van de nabije atletiekvereniging. De geest is gewillig, het lichaam is verdeeld in redelijk getrainde spiermassa en de nog naklotsende massa bollen en bubbels van de afgelopen nacht. Geen voorbereiding voor een toptijd, dus dat ontspant.

Wat doe je met een nieuw jaar? De een springt in de ijskoude zee, de ander stopt weer met roken. Ik ren snel verder. Er gaan veel dingen gebeuren, ik weet nog van weinig. In ieder geval nu een andere richting in de werksfeer zoeken. De Rotterdamse marathon lopen. Ruimte maken voor mezelf en aandacht geven aan het Al. Buiten de standaard kadertjes komen. Waar te beginnen?


De alternatieve invloeden komen al in hoog tempo op me af. Het weer heeft zich alvast vernieuwd; het is zonnig. De overvloedige regenval van de laatste dagen heeft een deel van het circuit blank gezet, waardoor de route 200 meter langer wordt. Mijn loopnummer is geen borstplakkaat maar een kartonnen strookje. Er is een loopklok, maar je moet zelf je eindtijd onthouden. Yes.


De startmeester trekt zijn revolver en schiet ons weg. Ik loop na een tijdje op met een Antwerpenaar, die achteloos vertelt dat hij hoopt dit jaar zijn 1111e marathon (ja, 4 enen) te lopen. Hij is net zo oud als ik. Dit is een kader waar ik niet ga inkomen. Ik eindig in een PR op de 10,2 km, denk ik. Vermoedelijk blijft het dat bij deze zeldzame afstand.

Geen officiële eindtijd dus, maar ik zit wel ver voorin de finishclub. Zo heb ik het graag. Geen paniek; stretchen en scoren. Het hoeft niet perfect te zijn, het moet goed zijn. Een goed 2018 allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten