maandag 11 augustus 2014

Vakantieherinnering

Rennend door Friesland zie ik zeilen van bootjes
traag door oneindig grasland gaan,
rijden fietsers in golvende stromen
naar daar waar de borden van knooppunten staan
en is een kerkdorp met malende molen en camping
aan het einde van iedere afstand
de start voor een opvolgend deel, langs de bomen,
inktzwarte paarden, rietkuivige slootkant,
mijn adem verdiept en mijn voetstap wordt trager
tot ik de laatste bocht richting huis tel
en ik gesterkt door meer kracht dan wind tegen
mijn bestemming en lief tegemoet snel


1 opmerking:

  1. En per mail ontving ik de volgende parafrase van vaderlief; maestro boven maestro:)

    Denkend aan Friesland zie ik welgedane leden
    Traag door 't oneindig Heitelân gaan
    Rijen oneindig vele mijlen
    Stampend tot aan de einder gaan.
    En in de geweldige leegte verzonken
    De tekenen, verspreid van voet tot hand
    Blaren, krampen, geknotte knieën
    Heupen en tenen nog zonder verband.
    De lucht is onfris en de geest wordt er langzaam
    In grauwe illusies en wanen gesmoord
    En in alle grietschappen wordt het roepen om water
    Met zijn gruw'lijk vibrato gevreesd en gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen