donderdag 21 maart 2013

Mannenavondje

Een avondje thuis alleen voor de Moderne Man. Tijd voor bier en pizza. Deze nieuwe lente heeft tot nu toe alleen maar dagen opgeleverd van aaneensluitend telefonisch overleg en sneeuwonderbroken koudefronten. Ik heb behoefte aan een nieuw geluid.

Na een half jaar lopen zonder oortjes (de elektronische) wil ik wel weer eens op pad met een muziekje en een schemaatje. Daartoe daal ik af in de krochten van mijn telefoon en rakel een oude loopapp op. In een hoek van de kast vind ik het oorsetje. Verroest! Als in: de oordopjes zijn daadwerkelijk verroest. Dat tientje diepte-investering heeft amper een jaar afschrijving mogen beleven.

Het is ook een jaar geleden dat ik RunKeeper heb getest, met teruglopend genoegen door een rochelende gps die eindigde in een flatline. Vele automatische updates zijn sindsdien ongezien aangebracht, en tot mijn opluchting draait het als een tierelier. Lekker zeven kilometer interval, opgedreven door een bitse trainbitch. En als tussendoor Roy Orbison “Run, Baby, Run” in m’n oor fleemt, dan wil ik wel tempo maken. Een vreugdig loopvuur verbrandt de calorieën van een zakje voorbarige paaseitjes.

De gemeten route blijkt scherp als een scheermes. Ik zie precies waar ik de straat ben overgestoken of een paar tegels heb afgesneden in de bocht. Het wordt nog eens wat. Later plof ik voor de tv. Met het bier, met de pizza. En een stapel e-mails ter hoogte van de nationale schuld. Nog zin in zon, maar al zen van zeven zalige kilometers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten