donderdag 12 juni 2014

Voorbereid

Nog een paar nachtjes slapen en ik mag aan de bak. Twee rondjes in en om Amersfoort op het midden van de dag, een tijdstip waarop alleen dolle honden en Engelsen zich buiten wagen. Qua vergelijkbaar gedrag zal er meer sprake zijn van schuimbekken dan van ginflessen legen.

De inputs zijn ingeput. Gemiddeld heb ik vorige maand elke dag 10 kilometer gelopen. Elke dag, nogaantoe! Vijfentwintigduizend calorieën het heelal in geblazen. Inmiddels zit ik met lange tanden toenemende hoeveelheden pasta te knagen. Spieren en voeding zijn getackeld.


Als verdere voorbereiding loop ik in gedachten de route. Een straatblikje toont allereerst kilometers kleinindustrie, zich afrollend met afzichtelijke voorspelbaarheid als planologisch behang. Plotseling wurm ik me door een fietspaadje en val, als Alice en het konijnenhol, in een andere wereld: het vrije veld. Verder voorwaarts, zonder bomen of schaduw. Tegen de tijd dat ik bij de rivier kom zijn er geen beelden meer voorhanden. Als laatste zie ik dat ik kennelijk met de fietsboot het water over mag, het belooft een bijzondere race te worden. Heel veel hoef ik hier niet meer te zien; ik moet het circuit twee keer afleggen dus al lopende leer ik wel.


Het startnummer ligt klaar, met de veiligheidsspelden. M'n favoriete loopsokken ook. De routebegeleiding zet ik nu in m’n loopapp, als een sequentie van 6 stukken van elk 7 kilometer, zodat ik m’n snelheid over elk deel van de afstand goed in de gaten kan houden. Wat kan je nog meer doen, die laatste dagen? Ik ga m’n schoenen maar eens poetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten